tisdag 1 februari 2011

Nu börjar jag blogga - Följ gärna med

Eftersom frågan har varit så stor om att jag ska blogga så kommer här det första inlägget för Pias Idéskåp.

Igår sa jag, Pia Granlund, upp mig från mitt ordinarie arbete på Skandia, efter att ha varit tjänstledig i 5 månader för att prova på min idé med Pias Idéskåp. Allt började med att jag var på mitt jobb och fick se en annons om att homepartyföretaget Perfect Home sökte konsulter, runt om i landet. Jag nappade på det och fick mersmak. När jag sålt Perfect Homes produkter i ca 8 månader började mina tankar om att ha en egen  visningslokal. Vi har ett gammalt uthus på gården som jag tyckte skulle passa perfekt för det. Men när jag ändå höll på så började idén om att även ha en liten butik, med andra leverantörer i samma lokal. Så den 12 september öppnade jag Gårdsbutiken och några veckor efter det även Webbutiken. Och det har jag inte ångrat, jag bara älskar att arbete med att göra fint och alla ljuvlig ting som finns i butiken. Och inte att förglömma alla fina kunder som jag träffar varje dag. Har du inte varit i Gårdsbutiken eller besökt Webbutiken så är du varmt välkommen. Där hittar du en mängd ljuvliga ting som förgyller ditt hem i den lantliga, Shabby Chic stilen. Vi utökar dessutom vårt sortiment hela tiden med unika och personliga saker och vi hoppas att du hittar många ljuvliga ting som sätter personlig prägel på ditt hem.

Inredning har varit mitt stora intresse sedan jag var lill liten.Redan som liten möblerade jag om och ville fixa mitt rum lite nu och då. Min farmor som bodde i ett stort gammalt hus, hade otroligt mycket fina saker. Jag frågade henne lite nu och då om jag fick ärva hennes fina trämöbler och med ett skratt svarade hon att visst får du det. Några av möblerna finns nu i Gårdsbutiken.

4 kommentarer:

  1. Lycka till! //Lisbeth
    http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Här har du en trogen följare...hihi! Skoj med blogg!

    SvaraRadera
  3. Här har du en trogen följare...hihi! Skoj med blogg!

    LevindaDesign

    SvaraRadera
  4. Ni är så välkomna, ska försöka hinna med att blogga åtminstone 1 ggr per vecka/kram

    SvaraRadera